Obecná herní pravidla
- Platí pravidla Totální války. Tj. bojovník může napadnout a být napaden bojovníky bez ohledu na jejich přišlušnost ke korporaci, Bratrstvu či kmeni.
- Platí pravidla pro Sabotáž. Tj. v případě, že bojovník nemá ve hře bojovníka je možné jen jednou za kolo a jako poslední akci
sabotovat a získat tak polovinu hodnoty sabotujícího bojovníka (zaokrouhleno nahoru) ve VB. Získané body je možné libovolně rozdělit mezi VB a BO.
Sabotáž nesmí následovat po souboji. Sabotáž není považována za útočnou akci. Sabotuje se modifikovanou hodnotou (tzn. že např. karta Zdokonal se funguje).
- Platí pravidlo pro Kardinálské privilegium. Tzn. že hráč může na začátku hry odhodit první nalízanou ruku a dobrat si znova.
Toto může učinit jen jednou. V případě, že nemá na první ruce bojovníka, ukáže karty soupeři (stačí ikony). Dobere si nové karty
a až poté zamíchá původní karty zpět do knihovny. Je možné provést Kardinálské privilegium i v případě, že má hráč na ruce bojovníka, v takovém
případě se však karty z úvodní ruky stanou prvními odhozenými kartami.
- Hráč si smí prohlídnout své vyřazené karty, své navždy vyřazené karty a soupeřovi navždy vyřazené karty.
- Hraní karet bez efektu nebo platného cíle není dovoleno (tzv. pálení karet). Př.: Zbabělost na soupeře který nemá bojovníky, Chuť války zahraná
prvním hráčem v prvním kole, Negativní karma, když soupeř nemá body, Poddejte se pokud jsou ve hře jen zranění bojovníci, atd.
- Pokud není na kartě řečeno jinak, může mít bojovník libovolný počet stejných kusů vybavení. Nicméně používat může vždy jen jedno. Tzn., že
bojovník s několika Knihami zákona vám tedy přidává jen jednu akci. Totéž platí pro ostatní vybavení. (Zdroj: Legenda 3/96 str. 28)
- Bojovník může mít více stejných úkolů, plní je však postupně (ne najednou). (Zdroj: Legenda 5/96 str. 43)
- Karty nutící hráče platit periodicky body (Odsouzen k záhubě, Opotřebení, Pod přísným dohledem) se vyřazují, jakmile počet bodů klesne na nulu.
- Pokud má soupeř bojovníka na stanici a vy ne, tak musíte svoji první akci transferovat svého bojovníka na stanici, nebo tam vyložit jiného. První
akci v tomto případě nelze hrát Převelení, Nábor, Zajatce atd. První akce musí být transfer.
- Jestliže máte všechny své bojovníky v úkrytu, vaše první akci musíte vyložit bojovníka schopného boje nebo s bojovníkem opustit ukryt. Transfer má
ale přednost.
- V případě, že na sebe v průběhu souboje narazí podobné speciální schopnosti, tak bude mít přednost útočící bojovník, resp.: hráč ovládající útočícího
bojovníka. Např.: Bauhauský policista útočí na jiného Bauhauského policistu (bez jakýchkoliv modifikátorů) rána se udílí současně tzn.: oba se zraní
současně, ale útočící bojovník bude mít přednost v zajmutí.
- V prvním kole se nesmí útočit vůbec, tedy ani pomocí karet (např.: Rozsáhlou ofenzívou).
- Začátek kola je před samotným odběrem, proto lze hrát karty Uspíšení požadavku, Dar osudu, Chuť války, Bohem požehnaný, Iniciativa, Krvavý
chtíč ještě před odběrem. Akce z Bohem požehnaný hraného před odběrem si můžete přidat ke svému kolu, anebo je odehrát okamžitě.
- Ve fázi mezi koly obou hráčů má první právo hrát kartu kdykoliv ten hráč, který má před svým kolem. (Zdroj: Legenda 2/98 str. 43)
- Ve hře můžete mít jen jednu kopii určitého opevnění (Archiv bratrstva, Algerotova citadela,…) pokud není na kartě uvedeno jinak, nebo pokud se karta
přikládá k bojovníkovi (Průmyslový komplex, Barikáda z bodců..)
- Ve hře můžete mít libovolný počet stejných válečných zón, bonusy však přidává vždy jen jedna z nich.
- Na Stanici můžete mít najednou maximálně příslušníky 2 kmenů
- Doomtrooperem jsou všichni bojovníci v mužstvu, kromě těch, kteří mají na kartě výslovně uvedeno, že nejsou doomtroopery.
Časování, aneb reakce na zahrané karty v příkladech
Příklad č 1.: Hráč A zahraje Pozitivní karmu, hráč B zahraje Ukradené dokumenty, hráč A hraje Komunikační šum na Ukradené dokumenty, Hráč B
nemá čím reagovat na Komunikační šum, (nyní se dostáváme opět do chvíle „ihned“ po zahrání Pozitivní karmy a pokud má hráč B např.: Malou domů apod. MŮŽE ji zahrát!!!
Příklad č 2.: Hráč A vyloží do hry bojovníka, hráč B zahraje Primitivní past, hráč A zakouzlí Zapuzení a vyřazuje Primitivní past,
(nyní se “dostáváme“ opět do chvíle “ihned“ po vyložení bojovníka a pokud má hráč B např.: Kočičí zlato MŮŽE ho zahrát!!!