od 20thExecutive » 13 úno 2010, 18:02
1) dokonce myslím, že na thewinternet.com je v dodatcich k pravidlum uvedeno, ze Valecnou zonu a Opevneni muzete mit ve hre pouze v jednom kusu, ledaze by to karta sama upravovala (viz Tovarna, Komplex...), takže jsem pro JEDNU kopii (ve smyslu v hernim baliku a sideboardu je umozneno mit kartu maximalne ve 4 kopiich - berme to tak, ze Original karty je umisten v jakemsi archivu imaginarniho centra vydavatelu hry)
2) Podle meho skromneho soudu zalozeneho na dedukcich z prostredi Doomtrooper (viz dedukce nize) LZE zahrat kartu "Hora masa v pohybu" i na Bojovnika povazovaneho za zvire, vcetne toho, ze se aplikuje i efekt, jeli to mozne (viz dedukce níže).
Dedukce - prikladem budiz toto:
I. -VOZIDLA vs Dzungle Venuse. Pokud se nekdo brani Vyhlazovacovi, respektive Grizzlymu (respektive jakemukoliv Bojovnikovi Povazovanemu Za Vozidlo - dale jen BPZV) BYLO ODHLASOVANO a vždy mi tvrzeno, že mám smůlu (já utocil Grizzlym apod. - napadeny se branil z Dzungle Venuse), že souboj skonci... I kdyz je jasne, ze NEEXISTUJE moznost jak Bojovnikovi povazovanemu za Vozidlo ZAKAZAT pouzivat VOZIDLO, ktere je jeho SOUCASTI... Tak se proste reklo - bez nejakeho premysleni -, ze v prikladu (herni situaci) Utocici BPZV vs obrana z Dzungle Venuse vyusti v KONEC Souboje... Tzn. ze VOZIDLO - i kdyz nejde deaktivovat - je soucasti Bojovnika a smi byt ovlivnovano kartami ovlivnujicimi Vozidla.
=
Bojovnik Povazovany Za Zvire (BPZZ) JE ZVIRETEM a BOJOVNIKEM zaroven. Stejne jako BPZV JE VOZIDLEM a BOJOVNIKEM zaroven.
II. a) BPZZ je ovlivnovan kartou "Mastodontsky handlir" (jeho text rika, ze: "Všechna zvirata (a bojovnici povazovani za zvirata) na stejne stanici jako handlir poskytuji svym vlastnikum dalsi +2 k Z,S a O navic.") ve smyslu: ZVIRE, ktere je NEDILNOU soucasti BPZZ, poskytuje kartě BPZZ BONUS +2ZSO (text handlire)... Zhurgon (Kozacky skaut apod.) obdrzi BONUSY k bojovym modifikatorum, a PRAVE TYTO Bonusy lze Ovlivnit kartou "Hora masa v pohybu"...
II. b) BPZZ ziskavajici bonusy ke svym hodnotam v dusledku prislusnosti k urcite skupine Bojovniku (napr: Kozacky skaut obdrzi Bonusy za to ze je Kozak, od karty Kozacky komandant) NEJSOU bonusy Zvirat... Tudiz na tyto bonusy by nemela mit vliv karta "Hora masa v pohybu", avsak (!) ZVIRE je nedilnou soucasti BPZZ - tzn. ze je mozne diskutovat o tom, jestli prave tyto Bonusy jsou "Jeho bonusy k Z,S a O" (zde je totiz jasne, ze prave tyhle bonusy ziskane diky prislusnosti ke skupine Nejsou Bonusy Zvirete - jinak je tomu v pripade efektu karty "Mastodontsky handlir", v tom pripade je Neoddiskutovatelné že to JSOU Bonusy poskytovane Zviretem jeho majiteli > majitelem Zvirete je karta BPZZ)
III. -VOZIDLA vs Opevneni - i kdyz Bojovnik pouzivajici Vozidlo nemuze ziskavat vyhody/efekty Opevneni, ledaze by bylo nejak upraveno (napr. kartou "Mestska taktika"), presto je mozne na VOZIDLO prilozit kartu Opevneni (i povazovanou za Opevneni) - karta "Reaktivni pancerovani"... Bojovnik povazovany za Vozidlo smi byt cilem karty "Reaktivni pancerovani".
Docela nesrozumitelne se to zda byt, ale je fakt, ze jedina moznost, kdy bude mit BPZZ zdvojnasobene bonusy k ZSO diky karte "Hora masa v pohybu", je pritomnost "Mastodontskeho handlire" (nebo neceho se stejnym efektem jako text "Mastodontskeho handlire")na stejne stanici.
Půlmesicnani NEMAJI ZADNEHO BOJOVNIKA POVAZOVANEHO ZA ZVIRE.
> Takze: "HORA MASA V POHYBU" je NEPOUZITELNA v ramci prave ustavovaneho formatu Kmenove valky na Bojovniky povazovane za Zvirata... Ve formatu Kmenove valky ma "H.M.V P." ucinnost jen na karty TYPU "Zvíře"... ;-)
3) Pokud NEBUDE receno, ze Vzdusny korab je i VOZIDLO a i karta TYPU "Vybavení", pak neni duvod resit Zranění bojovnika.
Pokud BUDE Vzdusny korab i VOZIDLO, pak se aplikuji "Volitelna" pravidla pro VOZIDLA. Tedy, kdyz vyradim prave takovy Vzdusny korab ktery JE VOZIDLEM, pak jeho Uživatele zranim (v tomto pripade formulace neni potreba resit ani kartu "Selhání", ale melo by byt na pameti, ze Selhani vyrazuje VYBAVENI - takze kdyby nahodou bylo ono VOZIDLO třeba Relikvií, nebou Kouzlem nebo jakkoliv, tak Selhani nepomuze... ;-) )
I) s pridelenim VB bych souhlasil POUZE v pripade, ze k vyrazeni Vozidla vlastněného uživatelem (např. Helitek neni Vozidlo VLASTNENE uživatelem... To se resi v pripade karet jako je Selhani) dojde v SOUBOJI - porovnej se situací Smrt uživatele v důsledku použití O.P.M. (V nejakych starsich Legendach to bylo zminene dokonce ve FAQ) - u nas to tak hrajeme... ;-)
II) PS: je to dokonce na strance Prazska liga 2009 - sekce Pravidla - oddil Obecna pravidla - kapitola VOZIDLA:
Pokud je bojovník UVNITŘ Vozidla a Vozidlo je vyřazeno, bojovník je ZRANĚN (žádné body se nevydělají, pokud je bojovník zabit).
4) Zranovani Bojovniku v ramci efektů v prubehu Utocne akce - i tech, co jsou povazovany za Utocnou akci - dochazi k BOJI (viz Definice a SMYSL Utocne akce).
I) v pripade efektů, jako jsou pouziti "Protiposadkovy granat", ČESKÉ "KLICOVE LEBKY", "Raketomet Krizak", "DPAT-9 Cerchmant" (apod.) dochazi vlastne k JEDNOSTRANNEMU BOJI - je tu "Utocnik", jsou tu "Obranci", PROTOZE se to deje v UTOCNE AKCI nebo je to povazovano za utocnou akci...
Tudiz - zase muj skromny nazor- karta/efekt se schopnosti Jezdeckeho skauta "IMUNIZUJE" pred Napadenim v dusledku jakekoliv formy Utoku (klasicky BOJ s vyhlasenim Utocnika, Obrance a Taktiky; efekty povazovane za Utocnou akci...)
PS: Je to stejny jako s "Ochrannou zdi" - dokud nevyradite "Ochrannou zed" (=Jezdecky skaut), NEMUZETE napadnout Bojovniky schovane za ni (=ostatni bojovnici na stanici, jiní než Jezdecky skaut) - pro situaci Ochranna zed vs Protiposadkovy granat JE FAQ ktere prave toto ošetřuje (prakticky tu samou situaci co resite ted...)